Hem » TRÄNA PRIVAT!

TRÄNA PRIVAT!

Det finns olika skäl till att vilja träna ”privat” med sin hund. Du vill komma till rätta med problem i ditt hundägande. Kanske har hunden svårt att koncentrera sig i en större grupp eller den beter sig stökigt och man drar sig för att vara bland andra hundar och hundägare. Hunden kan vara rädd i möten med andra hundar eller människor och fungerar därför dåligt i en grupp. Ibland räcker tiden helt enkelt inte riktigt till för att gå kurs varje vecka, men man vill ändå komma framåt i sin träning för att kunna tävla med sin hund.

Vad orsaken än är, så finns det möjlighet att få privata lektioner av klubberns avtalsinstruktörer
Åsa Klint eller Annika Hamilton.

(Åsa & Humlan)

Åsa är utbildad instruktör och lärare i SBK, har haft ett stort antal kurser och i många år arbetat som förtroendevald centralt inom SBK med hundägarutbildning. Hon fick Agrias och SBKs pris som ”Bästa utbildare” 2008. 2012  blev hon Stockholms distriktsmästare i lydnad tillsammans med labradoren Humlan, som också är svenskt lydnadschampion. Boxern Qex tränas i bruksgrenarna spår och sök för tävlingsdebut. Åsas filosofi i hundträning är att odla en stor motivation, ha en bra och tydlig kommunikation och en god relation med sin hund. Åsa träffas också på Hunduddens träningscenter som problemhundskonsult.

Du kan boka tid direkt hos Åsa på mobil 070-7347334 eller mail hundkurser@gmail.com.

Kostnad: 600:-/timme

Annika Hamilton är beteendevetare och utbildare inom pedagogik och ledarskap, är också SBK Coach och en av klubbens instruktörer. Annika har varit aktiv i klubben väldigt länge med många olika hundar och har en bred erfarenhet av SBK:s olika verksamhetsområden.
Annika tycker det är roligt att coacha hundägare till att nå sina egna mål med sina hundar oavsett om det handlar om tävling, att arbeta tillsammans inom vård och omsorg eller att gå på trevliga promenader tillsammans och leta svamp. Det ska vara roligt för både hund och ägare och en målsättning är att ni ska utveckla en mycket god relation under arbetet. Annika har två hundar för närvarande, två  Bordercollies Koy 10 år och Toker 3 år.

Du kan boka tid med Annika direkt genom att ringa 070-367 85 45 eller skicka ett mail till hamiltonannika(at)gmail.com

Kostnad: 600 kr/timme