Hem » KURSER

KURSER

KURS HOS WBK i samarbete med Studiefrämjandet

Varför gör hunden så? Hur får jag hunden att förstå vad jag vill?
Vad måste en hund egentligen kunna?
Är du nybörjare eller har haft hund hela livet?
Vill du hitta promenadkompisar eller kanske börja tävla?
Det skall vara roligt att ha hund och det skall vara roligt att vara hund!

Du får ett bättre hundliv med en god relation, en stor portion samarbete och lite ordning och reda.
Hos oss lär du dig positiv hundträning baserad på aktuell forskning och modern inlärningsteknik.
Våra instruktörer är välutbildade och engagerade.

Du får också möjlighet att komma och lyssna när vi bjuder in Sveriges främsta föreläsare och instruktörer inom hundträning.

Vi erbjuder många spännande kurser och föreläsningar och hoppas att du skall hitta något som passar just dig och din hund. Men om du inte hittar den kurs du söker är vi glada om du meddelar oss ditt intresse genom att fylla i formuläret under rubriken kurser. Tack på förhand!

Här är ett litet exempel från avslutningen på en hundmöteskurs på WBK, hösten 2014.

För att gå kurs hos WBK behövs:
– Att du är medlem i WBK/SBK*
– Att hunden är vaccinerad
– Att hunden är ID-märkt
* För baskurser som valpkurs, allmänlydnad och agility grund krävs medlemskap i WBK. Om ni är 2 personer (matte+husse tex.) som vill gå kursen tillsammans så krävs att ni bägge är medlemmar i WBK. Ni betalar bara en kursavgift/hund.
* För kurser utöver basutbudet krävs att du är medlem i någon SBK-klubb. Det står angivet för varje kurs vilken form av medlemskap som krävs. Är ni flera familjemedlemmar som vill vara med på dessa kurser betalar ni en full kursavgift + en halv kursavgift/extra familjemedlem som vill vara med.

Anmälan gör du i formuläret vid varje kurs. När anmälningstiden tar slut får du mer information och betalningsinformation på mail till den uppgivna adressen.

Vi samarbetar med Studiefrämjandet i all vår utbildningsverksamhet. Det innebär att du registreras som deltagare även hos Studiefrämjandet när du anmälder dig till våra kurser.

Välkommen till Waxholms Brukshundklubb!

________________________________________
Är du intresserad av någon viss typ av kurs som för tillfället saknas i vårt utbud är du välkommen att göra en intresseanmälan i formuläret under rubriken kurser.

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER
SBK , WBK och Studiefrämjandet lagrar personuppgifter för att kunna fullgöra relationen till dig. Genom att lämna dina personuppgifter godkänner du att vi lagrar och behandlar dessa, dels med fullgörande av avtal och dels med WBKs berättigade intresse som rättslig grund. Alla personuppgifter behandlas i enlighet med den vid varje tillfälle gällande lagstiftningen. Utförlig information gällande SBKs och WBKs behandling av personuppgifter, finns på www.waxholmsbk.se. Uppgifterna kan komma att användas för utskick av information. Vill du inte få dessa utskick kan du avsäga dig dem genom att avbeställa nyhetsbrev. Du ska då vara medveten om att du blir tvungen att själv söka information om vad som händer i klubben på vår hemsida.