Hem » TRIVSELREGLER

TRIVSELREGLER

Välkommen till Waxholms Brukshundklubb!

Om vi alla följer dessa enkla regler ökar trivseln ytterligare på WBK!

• Rasta din hund utanför klubbområdet innan du går ner på appellplanen. Att alltid plocka upp avföring efter sin hund där den kan störa våra medmänniskor är en självklarhet. Släng bajspåsen i soptunnan vid appellplanen eller den stora soptunnan som står vid infarten.

På appellplanen

• Att hålla kontroll på sin egen hund så att den hindras från att springa fram till andra hundar på appellplanen är en strävan som vi alla har.
  • Även om din tik löper finns möjlighet att träna på appellplanen. Området framför stugan och ner mot MH-banan är tillåten för löptikar. De hanhundsägare som vill träna ”optimal doftstörning” har möjlighet att göra det på detta område.
  • När du använt hopphindren plockar du tillbaka alla brädor på hindret igen. På detta vis förhindras onödigt slitage på hindren.
  • Lånar du koner, apportbockar etc. från klubbstugan så lägger du tillbaka dem efter användandet på samma plats som du tog dem.
  • Agilitybanan med hinder är till för hundar, inte för barn. Inga hundar får tillåtas kissa på hindren.
  • När du har tränat klart på agilitybanan, se till att återställa banan efter dig och lägga upp ribborna på hopphindren. Plocka också upp ev. godis som blivit kvar på banan.
  • Agilitybanans balans/klätterhinder får användas endast om instruktör visat hur de ska användas. Risk för skada/rädsla finns om hindren används på fel sätt.

I stugan

• Självbetjäning råder i Kafeterian. Det innebär att du själv kan värma en bulle i micron, brygga kaffe och köpa av det som i övrigt finns. På väggen finns en prislista på vad de olika varorna kostar. Betalningen för det du tagit lägger du på därför avsedd plats. Köksintäkterna är en stor del av WBKs intäkter, varför det känns bra att alla betalar för det vi tar i köket.
  • Vatten, vatten är en ständig uppgift att bära till stugan för att vi ska kunna träffas över en kopp kaffe etc. Om du ser att dunkarna är tomma, ta med en dunk och fyll med vatten till nästa gång du kommer ut. Om alla hjälps åt blir det inte så tungt att bära.
  • Det går bra att använda regnvattnet i gröna tunnorna till disk och städning. Detta vatten duger även som dricksvatten till hundarna.
  • Använd gärna bestick, tallrikar etc, men plocka undan och diska efter dig.
  • Sopborstar, dammsugare och annat städmaterial finns i stugan. Om alla håller efter städningen efter att ha nyttjat stugan, så slipper några få medlemmar städa efter andra.

Som kursdeltagare

• Informera dig om ovanstående trivselpunkter.
  • Är du förhindrad att komma vid något kurstillfälle, meddela kursledaren snarast.