Hem » TÄVLING

TÄVLING

Regelböcker för lydnad, bruks och rally finns i stugan för försäljning. De kostar 60 kr/st.

Vill du lära dig mer om tävlingar och hur det går till att arrangera? Vill du hjälpa till?

I WBK samarbetar vi ofta med våra grannklubbar när det gäller att arrangera tävlingar. Detta för att det går åt en del arbete och man behöver vara några stycken för att det ska vara kul. Alla som vill kan vara med. Man kan till exempel lägga spår, vara skrivare åt domaren eller hjälpa till på andra sätt vid våra tävlingsarrangemang. Man måste inte vara expert, vi hjälper gärna till. Det är hur kul som helst att vara med i gänget, lära sig en massa nytt och lära känna människor från de andra klubbarna. Maila och berätta att du vill vara med på tavling@waxholmsbk.se

Årets bruks-, lydnads- och nybörjarhund:

Var med och tävla om att bli årets ekipage i 3 kategorier,

Årets Lydnadsekipage:

Tilldelas det ekipage som fått högst sammanlagda genomsnittspoäng på minst 2 officiella lydnadstävlingar under kalenderåret före. Genomsnittspoängen beräknas på de 2 bästa insända resultaten, finns bara 1 resultat delas detta med 2.

Årets Bruksekipage:

Tilldelas ekipage som fått högst sammanlagda genomsnittspoäng på minst 2 officiella brukstävlingar (appell, spår, sök, rapport, skydds) under kalenderåret före. Genomsnittspoängen beräknas på de 2 bästa insända resultaten, finns bara 1 resultat delas detta med 2.

Årets Nybörjarekipage:

Tilldelas det ekipage med hund som ej tidigare tävlat som fått högst sammanlagda genomsnittspoäng på minst officiella lydnadsklass 1 och/eller officiella appellklass bruks under kalenderåret före.  Genomsnittspoängen beräknas på de 2 bästa insända resultaten, finns bara 1 resultat delas detta med 2. Resultat från olika klasser kan blandas. Eftersom olika klasser har olika maxpoäng kommer poängen för den inrapporterade tävlingen delas med koefficienten för den aktuella klassen. För priset Årets Nybörjarekipage räknas endast lydnadsklass 1 och appell.

Läs mer här >>