Hem » Om WBK

Om WBK

Waxholms Brukshundklubb är en lokalklubb inom Svenska Brukshundklubben och vi har funnits i Waxholm sedan 1959. Till oss är alla hundintresserade välkomna oavsett vilken hundras (elller blandras), ålder eller erfarenhet man har. Barn skall dock aldrig lämnas ensamma med hunden, inte ens under kortare stunder, då det kan uppstå situationer som blir dem övermäktiga.

Vi bedriver vår verksamhet på Tenö. Tack vare stora insatser från medlemmar i klubben har vi fått både en fantastisk appellplan och en jättefin klubbstuga.

WBK´s trivselregler hittar du här >>

Fri träning:
Tisdagar är normalt sett reserverade till fri träning från 19.00 på appellplan, samt våra tisdagsaktiviteter, då ska det inte vara några kurser eller annat uppbokat på plan, så välkommen att komma och va med! Läs mer här >>

Om du vill hyra del av klubbområdet – kontakta klubbens kassör eller ordförande.
hyra av klubbomrade

Postadress: