Hem » ÅRETS LYDNADSTÄVLINGAR

ÅRETS LYDNADSTÄVLINGAR

Vi ska vara den bästa klubben i länet att börja sin tävlingskarriär på!

Det krävs att vi tänker till och hjälps åt att göra ett bra och genomtänkt upplägg på våra tävlingar för att vi ska uppnå denna målsättning. DSC00313

Vill du lära dig mer om tävlingar och hur det går till att arrangera? Vill du vara med och hjälpa till?

I WBK samarbetar vi ofta med våra grannklubbar när det gäller att arrangera tävlingar. Detta för att det går åt en del arbete och man behöver vara några stycken för att det ska vara kul. Alla som vill kan vara med. Man kan till exempel lägga spår, vara skrivare åt domaren eller hjälpa till på andra sätt vid våra tävlingsarrangemang. Man måste inte vara expert, vi hjälper gärna till. Det är hur kul som helst att vara med i gänget, lära sig en massa nytt och lära känna människor från de andra klubbarna.

Hör av dig till tavling(at)waxholmsbk.se om du vill vara med!

Du kan läsa mer om lydnadstävlingar på Brukshundklubbens hemsida

Årets officiella lydnadsprov:

23 04 20 startklass kväll