Hem » UTBILDNINGSGRUPPEN

Hundmoten1

Sammankallande i gruppen är Åsa Klint

Kontakt: utbildning(at)waxholmsbk.se

WBK:s utbildningsgrupp har hand om både kursverksamheten för hundägare och utbildning av instruktörer. För att kunna hålla bra och lärorika kurser krävs välutbildade instruktörer som verkligen tycker att det är kul att arbeta med hundar och människor.

Är du en aktiv hundägare som gått en eller ett par kurser hos oss på WBK, är du medlem i klubben och tycker att hundträning är det roligaste som finns?

Då kanske vill du utbilda dig till instruktör? Utbildningen börjar med att man går som assistent till en redan utbildad instruktör på en eller flera av våra kurser. Tycker man fortfarande att det är superkul och anses lämplig av klubben, betalar klubben en utbildning till allmänlydnadsinstruktör. Denna utbildning omfattar ca 100 timmar teori, praktisk hundträning, föreläsningar och mycket ”hundsnack” med likasinnade (kvällstid och helger). Utbildningen sker efter en kursplan fastställd av SBK och av SBK-utbildade lärare.