Hem » AKTUELLT

AKTUELLT

mote_pixabay_com

På förekommen anledning informeras här om medlemmarnas beslut att ha öppna grindar på klubben:

På medlemsmötet den 29/11 2016 bestämdes att grindarna på klubben ska vara låsta i öppet läge.
Detta för att området inte ska missbrukas och användas som hundrastgård. Det gäller både upp mot parkeringen och mitt emot stugan mot ängen/vassen. De medlemmar som vill kunna stänga grindarna när man tränar sin hund kan få koden genom att ringa eller skicka mail till kassor(at)waxholmsbk.se
Alla medlemmar behåller sedan koden för sig själva. Vi förutsätter att alla medlemmar hjälps åt att sköta om klubbområdet, är rädda om utrustningen och plockar upp efter sin hund om en ”olycka” sker inne på området.
Alla rastar sina hundar utanför området innan träning och plockar upp även där.

ALLA medlemmar har haft möjlighet att komma på mötet för att påverka i frågan och beslutet är taget i demokratisk ordning. Har du synpunkter/klagomål så vänd dig till klubbens ordförande med dessa.

Våren 2019 har tyvärr flera åter börjat använda vårt område som hundrastgård, vilket inte är acceptabelt. Vi låser därför grindarna i öppet läge igen och ber alla medlemmar vara vänliga och upplysa gäster om att rastning av hundar sker utanför området innan träningen påbörjas.

Tidig höst 2020 har vildsvinen upptäckt vår parkering och bökat runt, så nu håller vi grindarna stängda under en period och ber att alla respekterar att inte använda planen som hundrastgård!