Hem » GULT BAND PÅ HUND OCH FÖRARE

GULT BAND PÅ HUND OCH FÖRARE

Att vi inte släpper fram våra hundar till andra okända hundar är en självklarhet. Ingen hund ska behöva bli närgånget nosad på av en otäck främling, lika lite som att du själv ska behöva krama om alla främmande människor du möter på klubben.

Vissa hundar behöver större utrymme än andra, av olika anledningar, och detta kan vi enkelt hjälpa varandra med om vi bara vet om det. Vi vill att alla medlemmar ska kunna komma till klubben för att träna sin hund utifrån sina egna förutsättningar. Därför har vi bestämt att prova GULT BAND som signal om att vi önskar extra utrymme. Om du har en hund som inte uppskattar andra hundar i närheten så kan du markera till oss andra att vi ska ta ut avståndet lite extra genom att sätta på dig ett gult band på överarmen och ett gult band på hundens koppel o/e halsband så vi ser det på långt håll.

Vi sätter också upp information om detta på klubbområdet, så att alla ska bli medvetna om vad det gula bandet betyder.

dogs-meeting-for-the-first-time-by-aresauburn

Detta är en obekväm situation för den lilla hunden – och det visar den tydligt.

gult band bild